En aquesta segona magistral hem seguit parlant sobre el món que ens envolta, i gràcies a les aportacions que hem anat fent totes, hem elaborat un esquema:
Aquest esquema engloba molts conceptes i ens mostra moltes coses:

Primerament, trobem la cultura com a element essencial, ja que la cultura és l’encarregada de transmetre valors. La cultura s’aprèn a través d’allò que veiem i d’allò que sentim, per això, no hem d’oblidar que nosaltres som els models culturals dels alumnes. Per això nosaltres com a futures mestres haurem de fer el possible per ser un bon exemple transmissors de valors positius per als infants.
Un altre cosa que hem de tenir en compte és que si no hi ha equitat, mai podrem arribar a un món sostenible, a més a més també hem de tenir una consciència ecològica per poder mantenir el nostre món. El canvi no es podrà realitzar si no hi ha uns entorns col·laboratius.
A més a més, entenent creativitat com la capacitat de solucionar problemes i ser capaços de trobar solucions, podem dir, que hem de poder ser creatius i innovadors, ja que si no ho som, és molt difícil que el canvi sigui significatiu, ràpid i notable.
Finalment, hem de tenir una bona organització podent comunicar-nos per poder-nos organitzar. Hem de canviar la nostra manera de veure el món. Hem d’entendre que vivim en un món complex, on tot està teixit. Per tant, a la que toquem un fil, es desfà tot. El nostre repte educatiu té molta relació amb això, ja que hem d’entendre el món com tot un sistema, és a dir, tot està interrelacionat.
En resum, veient aquest esquema, ens hem adonat que necessitem un canvi urgent en la nostra manera de veure el món, i som nosaltres els que hem d’actuar per a realitzar aquest canvi, no serveix queixar-se el que hem de fer és actuar.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada