Crec que l’aspecte més important que tenen en comú els dos blocs, sóc jo. Es a dir, el paper que haurà de desenvolupar la mestre o el mestre en un aula de educació infantil. El seu paper serà fonamental, i hi ha aspectes que seran comuns tant en aquesta assignatura com en totes les altres:
El primer que ha de fer el mestre, es tenir en compte que l’infant abans d’arribar a l’escola ja té uns coneixements previs que ha anat aprenent a casa (Com deia en publicacions anteriors, per exemple, ja té la seva pròpia visió del temps i de l’espai). Per això, quan més informat estigui l’educador de quins són aquests coneixements, serà més fàcil per a ells aprendre nous conceptes.
L’educador ha de ser innovador, es a dir, si els infants no entenen alguna cosa, potser la metodologia que estem utilitzant no és correcte, per tant s’haurà de canviar. Però, hem de tenir en compte que cada infant és diferent, per això, una metodologia que serveix per un infant, potser no serveix per un altre. També, és molt important que sàpiga motivar als infants, ja que quan més interès mostrin, més aprendran.

Un altre cosa que tenen en comú els dos blocs, és que tant coneixement del medi natural com coneixement del medi social, ens ajuden com a mestres a explicar als infants el món que ens envolta. Tant el món més proper (com per exemple, la gimcana que vam fer per el campus de l’autònoma) com el món d’un temps passat (Visita a Can coll). Coses que seran molt enriquidores per als infants, per a que respectin el món en que vivim.
Finalment, un altre aspecte que tenen en comú, és que en els dos blocs la teoria s’ha de relacionar amb la practica, ja que tots els aspectes que és treballen en aquesta assignatura són fets que poden ser vivencials d’una manera o altre per els infants. Com he dit en entrades anteriors la teoria no té sentit si no es relaciona amb aspectes més vivencials i/o pràctics.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada