Powered By Blogger

diumenge, 13 de novembre del 2011

Quarta magistral socials: CURRICULUM 11.11.11

En aquesta magistral hem parlat sobre el currículum d’una manera molt senzilla i amena. Nosaltres estem acostumades a parlar del currículum ja que l’hem anat hagut d’estudiar al llarg de la nostra carrera, però mai ho havíem enfocat d’aquesta manera:

Podríem dir que el currículum és com una casa, i per construir-lo primerament necessitem els fonaments, és a dir, les capacitats. Aquestes capacitats ens donen molt joc en l’educació infantil, ja que aquest currículum és molt obert i ens dona la possibilitat de variar petites coses. Les capacitats tenen un caràcter integrador.

Un cop tenim les capacitats consolidades, podrem anar construint els nostres objectius. Els objectius serveixen per concretar la forma en que s’arribaran a les capacitats.

I finalment els continguts, que és la concreció definitiva que ens permetrà veure com s’aconsegueixen els objectius. Eines concretes que evocarem per aconseguir els objectius i estan definits per àrees.

Podem veure que el tema del currículum esta lligat amb el tema de la sostenibilitat, per això desprès de fer la conferència “L’escola bressol i l’educació per a la sostenibilitat, un amor a primera vista?” em fa plantejar-me si realment a les escoles s’està treballant el tema de la sostenibilitat d’una manera adequada. Crec que l’educació per a la sostenibilitat és un tema que s’hauria de treballar més a fons. Els infants han d’aprendre a viure d’una manera respectuosa amb l’entorn que els envolta i això es pot aconseguir a traves d’una bona educació per a la sostenibilitat, sent el mestre un bon model d’aprenentatge per a ells. Per aconseguir-ho seria essencial que els espais estiguessin adaptats i així poder aconseguir un canvi en la cultura de l’escola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada